Wij bieden de volgende diensten:
Ondersteuning bij het diagnosticeren van storingen
Deze dienst heeft tot doel de oorzaak van een storing systematisch te diagnosticeren in samenwerking met jou. De werkwijze die we daarbij hanteren staat hier weergegeven. Onze aanpak is op 3 punten uniek;
- We ondersteunen jou op een wijze die afgestemd is op jouw persoonlijke situatie; als er tijdens een diagnose-op-afstand metingen uitgevoerd moeten worden, werken we met jou samen waarbij we zoveel mogelijk gebruik maken van de gereedschappen die aanwezig zijn in je werkplaats. Werk je bijvoorbeeld veel met een multimeter of ledtester dan gebruiken we die tijdens onderzoek, ben je in het bezit van een oscilloscoop en de nodige randapparatuur dan ondersteunen we je in het gebruik daarvan
- We nemen je, naar behoefte, maximaal mee in onze aanpak om de storing te diagnosticeren met als doel jouw vaardigheden ten aanzien van het diagnosticeren van de storingen te verbeteren; een ‘training on the job’-aanpak!
- We streven er altijd naar om de storing, op afstand, in samenwerking met jou in jouw werkplaats uit te voeren. Mocht blijken dat de storing niet op afstand diagnosticeerbaar is vanwege bijvoorbeeld beperking in middelen of handelingen, dan bieden we de mogelijkheid om de diagnose voort te zetten in de werkplaats van DTS Lopik in Lopik (Utrecht) of een geografisch meest gunstig gelegen diagnosewerkplaats waarmee ODISO B.V. samenwerkt.
Het uitvoeren van softwarematige handelingen
Als we via de ODISO-REMOTE verbinding hebben met het voertuig kunnen we, eveneens op afstand, tal van softwarematige handelingen uitvoeren zoals:
- Basisfuncties zoals het inleren van actuatoren, het resetten van een service interval of het wissen van adaptiewaarden;
- Coderen van trekhaken en andere retrofits;
- Inleren van sleutels;
- Softwarematig aanmelden van gebruikte onderdelen zoals bijvoorbeeld motor- en abs-regeleenheden;